Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Autograf jägare...

Av Den där Sarah - 20 januari 2008 09:05

Jahapp, klockan var 11:30 och vi åkte till Karis för att ta tåget till Helsingfors. Matchen skulle börja 17:00 men vi skulle stå där tidigare för att få autografer. Det regnade, och "snöstormade", så att Alice höll på att frysa till döds (det var +2 grader och jag hade skithett medan hon frös som jag-vet-inte-vad!), så vi fick gå till Esso (som har Supermarket). Så skulle hon ha varm choklad, och alla i kassan var typ helt borta så jag fick skrika åt dom att komma (pinsamt¤1). Sen pratade han i kassan (som var SÅÅ söt!!:-D) nåt med oss om Tappara, vi hade ju fullt med support grejer på oss - såklart. Och jag bara "joo kyllästi joo" åt allt även när han sa att HIFK skulle vinna, kom jag på sen (pinsamt¤2).

Vi återvände till ishallen ca 15:00, men Alice börja frysa igen, så denna gången gick vi till R-kiosken. Tro mig, att ha en blöt och sur Alice med sig är som att ha 5 olika viljor/kids.
Well, så släpptes vi in 16:00 i hallen.

Vi var helt dyblöta då det regnat hela dagen och vi "tvingats" vara ute. Så ni kan ju tänka er hur snygga vi var, maskaran rann och det ena och det andra. Alla glodde och så kom en äldre dam (istället för kärring) och frågade "nemen oj, oj, tytöt, eller svenska? Flickor, flickor, regnar det ute?!" - VAD FAN SER DET UT SOM!? Vi tog iallafall in på närmaste toa och fixade till oss, och sen var det dags för själva matchen då'rå.
HIFK-Tappara
Första perioden: 1-0

Andra perioden: 1-2
Tredje perioden: 2-2
Övertid(jatkoaika som det heter i Finland): 1-0
så Tappara förlorade.


När Tapparas målvakt Mika Lehto skulle lämna planen skulle han ge sin klubba åt endera mig eller några småungar, killar på typ 10 bast. Han tänkte ge den åt mig, han såg mig riktigt i ögonen, men sen gav han den åt småungarna. Kanske de har mera glädje av den. LOL, heller. Trodde han.

Så jag och Alice svor hela vägen ut ur hallen, och fick en och annan "komplimang" av HIFK-fans.

Men vi fick våra autografer trots allt. Vi såg bl.a Lehto (målvakten som inte gav klubban) som fick skriva på min skjorta och flagga. Senare såg vi också Janne "Isokasi" Ojanen, som är Tapparas stora "symbol", han har spelat där hela livet, förutom 2 år i Malmö. Han är nu 40 år typ, så han är helt big för Tappara. Vi fick alltsomallt 10 autografer och är supernöjda... trots allt! ;-)


BLESS YOU ALL!

Bilden btw, när det står Kall öl, det är mitt namn på www.familjeliv.se som jag kopierat bilden ifrån för på denna användare har jag ej hockey bilderna.

 
 
Maria

Maria

21 januari 2008 08:30

GRATTIS GUMMAN! Gud vad kul! Det var ju inte dåligt med autografer dåra, ganska många vill säga. :D Skitkul! Förstår att du är nöjd. :-) Nu är det dags för äckel-skola igen. Fan. Men min räddningen är ju att du finns på FL på morronen iaf. :D Kram!

http://www.mariasthlm08.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Den där Sarah - 31 juli 2008 22:01

   

Av Den där Sarah - 31 juli 2008 21:47

  Min andra video.

Av Den där Sarah - 31 juli 2008 21:12

   

Av Den där Sarah - 4 juli 2008 16:07

   

Av Den där Sarah - 13 juni 2008 13:38

   

Presentation

Omröstning

Vad är du?
 Blondin
 Brunett
 Rödhårig
 Annan färg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards