Alla inlägg under januari 2008

Av Den där Sarah - 31 januari 2008 20:10


Efter att känt henne 13 år har jag ingen kontakt med henne nu.


Tack som fan, du.


Jag hatar personer som låtsas bry sig men inte gör det.

Av Den där Sarah - 31 januari 2008 15:11


Att en vecka går så snabbt. Har gått 4 dagar sen mitt tyska prov (som gick skit) men det känns som att jag skrev det idag. Idag hade vi volleyboll igen på idrotten - kul! Fan vad jag äger på det. Sen hade vi matte och samma vikarie jag rapporterade om i början av bloggen - 7 januari.

Och nu är det slutspurt på veckan. Imorgon blir det filmkväll med Sofie och senare (21.00 finsk tid) Let's dance (med Sofie?!?). Vi skall käka tortillas och hyra någon bra film. :-) På dagen skall jag ÄNTLIGEN vara med Astrid igen.


Victoria är dagens ängel (för att jag fick låna hennes skjorta) och för att jag fick mig riktigt go'a skratt ;-) :-p


Pusshej //

Av Den där Sarah - 30 januari 2008 15:34


1. Jag skall inte konfirmeras. Det är jag så jävla glad för. Varför blir man ens det? Mamma är helt galen för att hon inte får ha konfakaffe. Alltså, jestas.

2. Vi hade matte förhör idag och jag gör fel HELA tiden. Seriöst. Orka med matte, fast jag tycker ekvationer är lite kul och ska plugga så in i... även om det är svårt o plugga på något man kan, men slarvar med... Vem fan orkar räkna ut hur många 9:or som går i 108? (Jag vet det nu, 12.)


3. Orkar inte med finska. Vi har typ 5 upgifter varje gång som tar typ 1 h att göra, och när vi har stycke att översätta tar det, ALLVARLIGT, cirka 2 h. Det är pain in the ass.

5. Jag vet inte vem jag är. Ibland är jag den där försiktiga fisförnäma typen och ibland är jag den där som inte bryr mig. Hjälp. Jag känner mig halv.


Min kontaktannons efter min andra halva:

Lång, söt, mogen, 190cm+, svensk sökes.

Gärna Jonas Larholm.


Ciao.

Av Den där Sarah - 28 januari 2008 14:39

Don't you?


Tyskan idag gick skit.

Hoppas man blir godkänd.


Och nu är handbollen slut.
Gissa vem som skall sörja.


Jag hatar måndagar.

Av Den där Sarah - 27 januari 2008 08:20

Sista dagen på ett uuunderbart veckoslut. Hemska tanke.

Imorgon har jag tyska prov, och jag kan absolut ingenting!
Orka med tyska. VARFÖR valde jag det som tillval?
Kan någon berätta det för mig?


Dessutom tvingas jag till "konfa" idag, till kyrkan efter nån jävla bibel.


"Vår engelska lärare: Vad heter det när man sprider ett rykte som är falskt, på engelska?
Alla är knäpptysta.

Vår engelska lärare: Alltså ett falskt rykte, vad har engelskan för ord för det?
Mikael: Bible.
Vår engelska lärare: ....... Well that's also right"


AMEN, Mikael, AMEN! :)

Av Den där Sarah - 26 januari 2008 15:18

Så jävla gött! Efter 2 förlägningar på tio minuter blev det klart att Sverige är 5:a i EM! Tack Petersson!!! Tack Ahlm, tack Beutler och tack Larholm!! Och "tack NORGE" för en jävligt bra match. :-D



(Från Sverige-Spanien matchen då Jonas Källman satte in mål med 2 sek kvar, GLÄDJE!!!!)


Av Den där Sarah - 26 januari 2008 08:11

Just det, ville inte ens rapportera slutet av Sverige-Tyskland i den viktiga matchen i torsdags. ;-) Men Tyskland vann ju! Skit! Så idag spelar Sverige om 5:e plats mot Norge, hoppas "vi" kniper den iaf, det är Sverige värda!


Kul med Let's dance igår, tyckte Tilde var rätt att lämna, hon är ju sååå booring. Fast hon dansade ok och hade snygg klänning. Fortfarande håller jag på Daniel da Silva och Linda Lampenius (eller vad hon heter), hon är ju också finlandssvensk... ;)


Vad mer då?
Ingenting. Herregud. Jag har ju inget liv.


Hoppas  Anna att det gick bra fastän ni fick punka...
Så jävla typiskt. Hoppas nu att matchen går bra, heja LHC!
(DIF-LHC ikväll, och Anna m barna o Jocke är där) :-p



Av Den där Sarah - 24 januari 2008 13:56

Goddagens på er!

Kom nyss hem från skolan. Jag är fortfarande glad över Sveriges vinst mot Spanien igår. På gympan spelade vi volleyboll, och det vart ju kul, efteråt talade vi minnen med vårt handbollslag EIF: Krista, jag och Sofie. Vi hade det så kul då när vi gick i handboll att vi fundera att börja igen. Alice, med kanske... Men hon är ännu sjuk.


______________

Sverige MÅSTE vinna Tyskland ikväll för att gå vidare i EM! Jag är heeelt nervös! Hoppas så fruktansvärt mycket på Sverige, för de senaste handbollsåren har ju inte gått särskilt bra. Man kan ju inte förvänta sig för mycket men ändåååå!! 

______________


Presentation

Omröstning

Vad är du?
 Blondin
 Brunett
 Rödhårig
 Annan färg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards