Alla inlägg under mars 2008

Av Den där Sarah - 28 mars 2008 09:53


Nu orkar jag inte vara trött mer. Eller ha feber. Eller frysa. Fast just nu har jag hett. Har på mig några ylletröjor, yllesockar, långkalsare och mysbyxor.


Nu går hockeyn helt fel för Tappara så jag känner mig gravdeprimerad. 2-0 i matcher åt Kärpät. Men 1-1 mellan Jokerit och Blues, så jag överlever. Dessutom leder ju LHC sin semi och HV 1-1 mot Timrå.


Jag har massor med läxor till nästa vecka. Jag skall läsa en bok i finskan och engelskan, samt ha föredrag i engelskan (som jag skulle haft idag, men är sjuk). Plus att jag är 100 år efter i matten. Däääm.


MARIA <33


Håll tummarna för Tappara och Blues idag...

// Sarah.


Av Den där Sarah - 22 mars 2008 09:34


Blues vann HIFK 4-1 i matcher = klar för semifinal.

Jokerit vann Pelicans 4-2 i matcher = klar för semifinal.

Blues och Jokerit möts i semifinal.


Kärpät vann Ilves 4-2 i matcher = klar för semifinal.

Tappara<3 vann JYP 4-2 i matcher = klar för semifinal.

Kärpät och Tappara<3 möts i semifinal.


Blues och Kärpät i final, tippar jag. Kärpät vinner, men hoppas Blues!

Tappara<3 och Jokerit i bronsmatch, Jokerit vinner tyvärr, tror jag.

Av Den där Sarah - 4 mars 2008 14:58


Fy, vilken tråkig dag. Nästan så tråkig som den aldrig varit förut.

Fick ut mitt betyg också (vi får inte MVG eller så utan från 4-10), mitt medeltal var 7,6. Jag var säkert sämst i klassen. Eller nej. Skolan. :-o


På fysiken var det iallafall helt ok...





Idag är det Blues-Tappara (ca 50 minuter härifrån) men jag kan inte gå på den *gråter*. Det går inga tåg dit ju! :( Blää... Sista grundseriematchen! Helt sjukt. Det började ju nyss! Snart dags för slutspel...

Av Den där Sarah - 2 mars 2008 16:49


Källa: aftonbladet


"Här lär sig muslimska barn att hata väst.

Kaninen Assud uppmanar tittarna att döda danskar i Hamas barnprogram.

– Om de gör det igen så dödar vi dem.

Avsnittet av barnprogrammet ”Morgondagens pionjärer” sändes i den palestinska tv-kanalen Al-Aqsa i förra veckan.

Hotar tecknare till livet

Den unga programledaren Saraa Barhoum och kaninen Assud uppmanar sina unga tittare att bojkotta danska varor och att döda den danske tecknaren Kurt Westergaard som stod bakom Muhammed-karikatyrerna.

När danskarna förs på tal säger Assud:

– Om de gör det igen ska vi döda dem. Eller hur?

– Jag ska bita dem och äta upp dem.

”Vi ska döda honom”

I programmet kallas Kurt Westergaard för kriminell. En ung tittare ringer in till programmet:

– Jag säger till honom, och alla som försöker att gömma honom, att vi kommer att döda honom."


Helt sjukt! Pinsamt... Herregud. Vad tänker folk på? OMG.

Av Den där Sarah - 1 mars 2008 17:30


Jag skulle på hockey med Toni (en kille i Helsingfors) men kunde inte åka för jag for till Lojo istället. Skulle jag åkt skulle jag få sett Blues vinna 0-3. Fan att jag inte for!! Jaja, i Lojo köpte jag (läs mamma köpte åt mig) två par skor, ÄNTLIGEN, fanns inte mycket att välja på men blev dessa tillslut, den svarta ser helt miffo ut på bild, typ avlång men den är nog helt normal IRL senni.





Idag är det melodifestivalen, skall bli intressant att se Niklas, Charlotte och Sibel. Och såklart Björn Gustavsson. Hööööga förväntningar!


Bye bye.


Presentation

Omröstning

Vad är du?
 Blondin
 Brunett
 Rödhårig
 Annan färg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards